Luieren en actief! - Reisverslag uit Estepona, Spanje van Jack&Fery Vissers - WaarBenJij.nu Luieren en actief! - Reisverslag uit Estepona, Spanje van Jack&Fery Vissers - WaarBenJij.nu

Luieren en actief!

Door: Fery

Blijf op de hoogte en volg Jack&Fery

23 September 2013 | Spanje, Estepona

We installeren ons op het grasveld bij het zwembad en de zee. Het grasveld voelt aan als een zacht hoogpolig tapijt maar er staan voldoende ligbedden dus daar maken we gebruik van. Al dat geluid...de wind waait door de wuivende palmbomen die afsteken tegen de azuurblauwe lucht. Golven zwellen aan om daarna al kabbelend op het strand te verdwijnen waarna gelijk de volgende golf aanzwelt. Gedachtes komen en gaan....met hetzelfde gemak. Zoveel geluid en toch, rust, wegdoezelen en weer een stukje lezen. En wat denk je, tijd voor wat te drinken? Goed plan! We slenteren langs de kustlijn naar een bistro. 2droge witte wijn, proost op onze heerlijke vakantie in Spanje!

Vandaag geen tijd om te luieren. We rijden in onze blauwe citroen naar Ronda. De weg erheen is schitterend. Adembenemende
vergezichten. Jack heeft helaas geen tijd om te kijken, hij mag/moet rijden maar dat vindt hij geen probleem. Behendig stuurt hij onze bolide over de niet altijd al te beste wegen. We hebben gekozen voor geen tolweg en geen snelweg met andere woorden, we hebben erom gevraagd. Wanneer we in Ronda aankomen vinden we snel een parkeerplaats, dit blijkt echter bij een hotel te horen en wanneer we omdraaien richting poort zien we deze voor onze neus sluiten.....even op de knop aan de andere kant van het hek duwen....sorry..Even verder vinden we een parkeerplaats. We staan aan de juiste kant van de stad en in no time vinden we de eeuwenoude brug. We besluiten de afdaling te maken. Echt de moeite waard! We hebben bij een leuk restaurantje de "se special of se day" gegeten, lam met een heerlijk fruitige rode wijn en kunnen de lichaamsbeweging gebruiken. Weer terug in Estepona gaan we nog even lezen aan het strand. Wat een leven!!

• 23 September 2013 - 21:58

Thea:

Hallo LUItjes,

Volgens mij gaat alles wel goed daar!

Toch blijft t tobben.... Mooi weer en dan verplicht lekker eten, drinken en dat strand komt ook steeds weer terug. Blij dat t hier maar een graad of 23 is...

Ik zou zeggen.... Hobbel en buts nog maar ff door op die slechte wegen en geniet!

Dikke kus
    Thea

• 23 September 2013 - 22:06

Ineke Vissers:

Zo Fery, beroep gemist? Als je genoeg hebt van je huidige baan kun je volgens mij altijd nog schrijfster worden.
    Fijn dat jullie het goed naar jullie zin hebben, blijf genieten

Ik volg morgen, ga een paar dagen luieren in de Costa Brava.

Kus, Ineke

• 24 September 2013 - 09:41

Corry En Ad:

Hoi Fery,
    Welk boek was je aan het kezen met zo'n mooie beschrijving? Plagiaat?
    Het klinkt allemaal HEMELS. Geniet er samen lekker van.

XXX
    Corry en Ad

• 24 September 2013 - 09:43

Corry:

Kezen was dus een verschrijving. Ik bedoelde LEZEN!
    Corry

• 24 September 2013 - 10:51

Leo:

al op zoek geweest naar 'onvervalste' flamenco ? een must als je in Andaluz bent! Geniet ze daar en wij drinken er hier wel eentje op jullie vakantie!

• 24 September 2013 - 13:03

Saskia En Jeroen,:

Hay vakantiegangers,

Wauw, dat klinkt geweldig! Geniet er samen van, jullie werken er hard voor.!
    Ik blijf jullie volgen.

Groetjes Saska en Jeroen.