Engelse romantiek versus Franse allure - Reisverslag uit Estepona, Spanje van Jack&Fery Vissers - WaarBenJij.nu Engelse romantiek versus Franse allure - Reisverslag uit Estepona, Spanje van Jack&Fery Vissers - WaarBenJij.nu

Engelse romantiek versus Franse allure

Door: Fery

Blijf op de hoogte en volg Jack&Fery

25 September 2013 | Spanje, Estepona

De telefoon rinkelt..we kijken elkaar vragend aan. Jack neemt op. Met de receptie of hij even langs wil komen, we hebben een probleem. Ik blijf achter bij de broodjes die ik zojuist in de oven gelegd heb. In een flits gaat het door me heen...Aisha, Joyce..familie/vrienden..zou er iets mis zijn? Ik sta er even bij stil. Nee, zo voelt het niet. Maar wat dan? Misschien krijgen we een ander appartement, er lag vanmorgen immers een brief op de tuintafel dat dit appartement verkocht is. Even later komt Jack relaxed het pad aflopen. We worden inderdaad vriendelijk verzocht ons huidige appartement te verlaten en in te ruilen voor "calle de Isabel". En "Belle" is het! Ons, nu al, oude appartement heeft Engelse eigenaren. De schilderijtjes en snuisterijen zijn kitscherig de gordijnen hebben een schreeuwerig, druk bloemenpatroon. Dan hier, alles is opgebouwd met de ook voor ons Nationale driekleur met als thema zee/strand. De schilderijtjes en beeldjes zijn allemaal even leuk. De douche is ruim en 2 grote marineblauwe tegels bedekken heel de vloer. In de toilet is een nis met mooie miniatuurboodjes, houten mastjes en net echte netten. Overal witte louvredeuren. Tussen de kamers en voor de kasten. Voor de schuifpuien hangen felrode effen gordijnen. We voelen ons hier als een vis in het water! Een klein nadeel...nadat ik mijn boek uitgelezen heb, Inferno van Dan Brown, wil ik wel een Engels boek uit de kast trekken maar wanneer ik hier alleen al probeer de titels te lezen, zakt me de moed in de slippers. Een Frans boek.....dat gaat het niet worden. Gelukkig heeft Jack, mijn redder in nood, de oplossing. Op de iPod staan nog genoeg boeken.
De schuifpuien van de kamer en slaapkamer vormen een hoek van 90 graden en bieden beide toegang tot een vierkant terras met terracotta tegels welke samen met kleine wit geglazuurde tegeltjes een mooi patroon vormen. Een trapje met 5 treden en je komt op het grote terras. Ik staar over de Middelandse Zee. De zon schittert, de zee is kalm. Het lijkt of er duizenden kleine spiegeltjes op de golven dansen die het licht weerkaatsen. Twee piepkleine zeiltjes schuiven traag langs de horizon en geven de illusie dat je het boodje tussen duim en wijsvinger op kan pakken en in het toilet in de nis kan plaatsen. Ik pak de iPod, even lezen..gewoon in het Nederlands. La vie est belle!!

• 26 September 2013 - 08:46

Ad En Corry:

Zo te horen hebben jullie het prima naar je zin, lekker genieten van de zon het uitzicht en een goed boek en vooral van elkaar
    Super en de bezchrijvende manier maakt het gemis aan foto's zeker goed.
    Veel vakantie plezier nog.

• 26 September 2013 - 10:01

Jef En Jeanne:

Leuk inzicht in jullie vakantieverblijf. Toch een ruime douche zeg waar twee tegeltjes de hele vloer bedekken. Blijf ook genieten van de omgeving. Horen of lezen graag van jullie of het daar de moeite waard is om volgend voorjaar naar toe te gaan.

• 26 September 2013 - 10:28

Corry:

Leuk verhaal. Maar boodje?? Kan het misschien een bootje zijn?

• 26 September 2013 - 12:42

Francien En Rudi:

Hoe vaak gaan jullie nog verhuizen?? Gelukkig gaat dat meestal nogal snel, even koffertjes pakken en naar het volgende appartement. Geniet van het mooie uitzicht en van het heerlijke weer.
    Doe nog maar even een boekje op de Ipod.
    Lieve groet van ons
    Francien