Marbella, in de wolken - Reisverslag uit Estepona, Spanje van Jack&Fery Vissers - WaarBenJij.nu Marbella, in de wolken - Reisverslag uit Estepona, Spanje van Jack&Fery Vissers - WaarBenJij.nu

Marbella, in de wolken

Door: Fery

Blijf op de hoogte en volg Jack&Fery

29 September 2013 | Spanje, Estepona

Vandaag is het behoorlijk bewolkt maar gelukkig wel droog. We besluiten naar Marbella te gaan. Na een half uurtje rijden, parkeren we de auto en lopen richting boulevard. De zon schijnt regelmatig tussen de wolken en dat maakt dat alles er gelijk een stuk gezelliger uitziet. Het is een lange boulevard met veel eettentjes en souvenirsshops. Bijna aan het einde ligt Cappuccino, een sfeervol restaurant. De kaart is zwart/wit met foto's van hoe het ooit met, oeps haar naam ben ik alweer vergeten, in 1926 is begonnen. De wijze les in de kaart echter niet..."Time is not just the space beween two memories".
We bestellen een heerlijke salade met een glas, ja hoe kan het ook anders, droge witte wijn. We genieten van elkaar en van het naar mensen kijken. Regelmatig komen mannen, die veel te lang in de zon hebben gelegen, voorbij met Prada en Chanel tassen, sjaals, allerhande horloges en zelfs paraplu's. We bedanken beleefd.
We nemen nog een lekkere koffie, zitten immers bij Cappuccino, en lopen daarna de lange boulevard weer terug richting auto. Even later horen we een Spaanse zangeres begeleid door een akoestische gitaar. Dat klinkt goed, we bestellen een glas en blijven nog even genieten van de met verve gezongen Spaanse liederen.

Weer terug op onze stek. Ik zet nog een kop koffie en we nemen er nog een koekje/chocolaatje bij.
Guitig zegt Jack " zullen we standje 69 doen" , de grappenmaker. Ik kijk op van mijn tijdschrift, "ik heb nog een volle mok koffie".

Hoe laat is het nu? Half acht, oh dan hebben we nog genoeg tijd, de reservering staat voor negen uur en we zijn er binnen enkele minuten. "Ik heb mijn koffie op" zeg ik. Jack volgt me naar de slaapkamer....

Ook het eten bij "Menorah" is weer fantastisch. We worden door de eigenaar enthousiast begroet. Wanneer hij Engels spreekt, lijkt het of je in een scène van Alo,alo, bent beland. Als hij onze keuze uit het menu op komt nemen, moet ik me inhouden om niet te zeggen...listen verry carefully, I only say thise once.
Ik houd me in en we bestellen de suckling pig. De ober knikt goedkeurend en voegt daar aan toe, verry good choice.

Ja, het leven zit er vol van, keuzes! Maar met de meeste ben ik erg blij vooral van die van 37 jaar geleden!