Dagje Mijas - Reisverslag uit Estepona, Spanje van Jack&Fery Vissers - WaarBenJij.nu Dagje Mijas - Reisverslag uit Estepona, Spanje van Jack&Fery Vissers - WaarBenJij.nu

Dagje Mijas

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack&Fery

01 Oktober 2013 | Spanje, Estepona

Sombere ochtend, donkere luchten pakken zich samen, wat doen we, gaan we toch?
Gisteren klaarde het in de loop van de dag op en bleek het een aantrekkelijke dag geworden.
Dan wachten we nog een paar uur en vertrekken dan naar Mijas.
Eenmaal onderweg zien we de contouren van het stadje al tegen de berg aangeplakt in fel wit gekleurde huisjes, schattig zo van een afstandje.
We draaien van de snelweg af en rijden stijl omhoog met steeds vaker een oh... wat mooi zoals ze dit stadje tegen de berg aan hebben gebouwd.
In het centrum volgen we de bordjes voor een parkeerplaats en kunnen daar de gehele (middag)dag blijven staan voor 1 euro.
Het blijkt erg toeristisch, busladingen komen er binnen gereden wat zullen die ezels het druk krijgen.(daar kun je rondritjes mee maken).
Het wolkendek had plaatsgemaakt voor de zon wat het bezoek aan Mijas plezieriger maakt.
Na wat winkels gezien te hebben even gezellig wat eten.
We zoeken een restaurant waar we mooi over alles heen kunnen kijken wat ons ook lukt en we bestellen de huisspecilaliteit en eten smakelijk.
Na het eten nog e.e.a. bezichtigen, zoals de maagd waarvoor een kappel is ingericht en de mooie vergezichten bij de stadsmuur.
Wat ons wel opvalt is dat het kerkje verder boven op de berg gebouwd is wat in onze ogen als een boetedoening mag worden gezien als je als bewoner daar heen zou willen.
Na dit alles gezien te hebben, zonder daarvoor een ezel te hebben ingehuurd zijn we weer huiswaarts gekeerd.
De avond was een beetje frisjes wat er voor zorgde dat we de deur niet meer uitgingen en thuis wat eten hebben gemaakt.
Al met al wederom een geslaagde dag.