Op naar Gaucin - Reisverslag uit Estepona, Spanje van Jack&Fery Vissers - WaarBenJij.nu Op naar Gaucin - Reisverslag uit Estepona, Spanje van Jack&Fery Vissers - WaarBenJij.nu

Op naar Gaucin

Door: Fery

Blijf op de hoogte en volg Jack&Fery

04 Oktober 2013 | Spanje, Estepona

Na weer een dagje luieren, lezen afgewisseld met nog meer luieren en lezen, is het tijd voor iets actiefs. We pakken de kaart erbij, wat zullen we doen? Het stadje Gaucin is ongeveer drie kwartier rijden, is het niets gaan we nog een keertje naar Ronda. Na diverse haarspeldbochten zien we het stadje tegen de berg aangeplakt. Ook hier weer allemaal witte huizen, met de zon erop een idyllisch plaatje.
In het stadje aangekomen, lopen we richting centrum. Het is erg rustig en het ziet er een beetje verlaten uit. Op een hoek staat een bord hoe we naar het kasteel van Gaucin moeten lopen. We volgen de aanwijzingen en komen bij de voet van de berg waarop het kasteel gebouwd is. Oh, dat is een flinke klim! We besluiten het erop te wagen ondanks dat we niet echt het juiste schoeisel aanhebben. Niet dat we onze wandelschoenen niet bij ons hebben maar die liggen nog in de kofferbak van de auto en we hebben geen van beiden zin om die te gaan halen.
Wanneer we boven aankomen, genieten we van het prachtige uitzicht. Van het kasteel zelf is niet al teveel meer over. Na het schieten van de nodige plaatjes, gelukkig hebben we de foto's nog, dalen we weer af. Omhoog gaat nog maar omlaag op mijn sandalen welke vastzitten met leren touwtjes om mijn enkels, valt waarachtig niet mee. Ik denk niet dat er veel mensen zo fashionable daar naar beneden zijn gekomen!

We zoeken een terrasje op. Zitten er alleen maar niet voor lang. Binnen no time is het er gezellig druk. We raken aan de praat met een Duitse, zoals hij het zelf zegt, entrepreneur en zijn vrouw. Ze wonen al sinds 2001 in Marbella. Hij heeft niets met e-mails en sms-jes. De jeugd van tegenwoordig...ze gebruiken hun mobieltjes terwijl ze tegenover elkaar zitten. Hij vertelt; een dochter stuurt haar vader een pakket, het is een tablet. Een paar weken later vraagt ze..en heb je het al geprobeerd? Waarop de vader antwoord: Zeker en het werkt perfect om de uien op te snijden.

Zo kan ik nog wel even doorgaan maar dat doe ik niet. Jack is al naar binnen en mij beginnen ze zowat lek te steken!

Aufwienerscnitzel!

• 04 Oktober 2013 - 10:29

Corry En Ad:

Fijn te horen dat jullie het naar je zin hebben. Nog een weekje? En Fery, spierpijn van de afdaling? Of blaren? Beetje dom? Hier wordt het vandaag ruim 22 graden. Nazomertje. Maar de blaadjes vallen en we beginnen aan wintersport te denken. Op de Seiser Alm is alles echter nog groen, nou ja mist!
    Nog veel plezier.
    XXX van ons allebei

• 08 Oktober 2013 - 22:25

Jeroen:

Ik ben toch wel heel erg benieuwd naar de foto's!