We vervolgen de reis. - Reisverslag uit Dambach-la-Ville, Frankrijk van Jack&Fery Vissers - WaarBenJij.nu We vervolgen de reis. - Reisverslag uit Dambach-la-Ville, Frankrijk van Jack&Fery Vissers - WaarBenJij.nu

We vervolgen de reis.

Door: Fery

Blijf op de hoogte en volg Jack&Fery

14 September 2016 | Frankrijk, Dambach-la-Ville

We rijden door het mooie landschap richting Dambach la ville. Ook dit is een Ville Fleurie. Die titel krijg je niet zomaar. Langs de weg staan schitterend gevulde bloembakken en ook in de tuinen en de bloembakken onderaan de ramen bloeien de bloemen weelderig. We stoppen even voor een kopje koffie.
Later die dag bezoeken we Riquwihr. Dit stadje is echt een bezienswaardigheid! Nou, zo denken er in ieder geval veel over. Wanneer we het stadje inlopen, hebben ze net een blik toeristen opgetrokken. Onderaan de weg staat een treintje wat door de stad rijdt. Alle wagonnetjes zijn al afgeladen. Je kan wel merken dat het hoogseizoen voorbij is, de gemiddelde leeftijd schat ik zo op een jaar of zeventig.
Het is een gezellig stadje met een apart winkeltje met alleen kerstspullen. Hier kan de Intratuin nog een puntje aan zuigen...ik vind het heerlijk om rond te kijken maar Jack houdt het al snel voor gezien.
Krijg er honger van. Maar eens kijken waar we wat kunnen eten. We vinden een restaurant met een leuke en gelukkig koele binnenplaats. Het heeft een hoog Anton Pieckgehalte. De afdakjes, ramen en de kleuren. Alle plaatsen zijn bezet en de serveerster puft het uit. Meteen verontschuldigd ze zich dat ze ook niet mag klagen. We snappen het wel hoor, valt ook niet altijd mee met die hitte.
Wanneer we alles zo'n beetje bekeken hebben, lopen we weer richting de camper. We rijden door tot de camping in Eguisheim.