Van de drup in de regen. - Reisverslag uit Saverne, Frankrijk van Jack&Fery Vissers - WaarBenJij.nu Van de drup in de regen. - Reisverslag uit Saverne, Frankrijk van Jack&Fery Vissers - WaarBenJij.nu

Van de drup in de regen.

Door: Fery

Blijf op de hoogte en volg Jack&Fery

18 September 2016 | Frankrijk, Saverne

Wanneer we in Saverne aankomen is het bewolkt en er valt af en toe een drupje regen. Op de camping is het erg rustig. Er zijn nog maar een paar plaatsen bezet. We zitten nog even buiten maar door de wind is het niet erg aangenaam. We zetten alles weer in de garage. De dame van de camping is zo vriendelijk voor ons een restaurant in het centrum te reserveren. Volgens haar is het een goed restaurant en is een reservering echt nodig. Dat blijkt ook wel, diverse mensen wordt 'nee' verkocht omdat het vol zit.
Aan het tafeltje naast ons zit een Frans echtpaar. Ook zij staan op de camping. Aan de andere kant komt ook een Frans echtpaar zitten. Althans, dat denken we. Later blijkt dat zij uit Den Haag komt maar inmiddels al 37 jaar in Frankrijk woont en met een Fransoos getrouwd is. Zij zijn hier met de boot. Voor hen is het de laatste dag van de vakantie. Goed dat we niets geks gezegd hebben! Het eten is verrukkelijk, zie de foto's. We krijgen een lift aangeboden maar gaan toch liever te voet terug. Wanneer we net goed en wel binnen zijn, begint het te regenen. En dat blijft zo de hele nacht.
De volgende dag regent het nog...maar met de regenjas naar de douches. Het wordt een lui dagje. Wat lezen en breien. Morgen vertrekken we weer. Op naar Luneville.
(De internetverbinding is overal een uitdaging. Vaak lukt het niet. Vooral foto's zijn lastig maar ik blijf het proberen.)