In Nancy - Reisverslag uit Nancy, Frankrijk van Jack&Fery Vissers - WaarBenJij.nu In Nancy - Reisverslag uit Nancy, Frankrijk van Jack&Fery Vissers - WaarBenJij.nu

In Nancy

Door: Fery

Blijf op de hoogte en volg Jack&Fery

20 September 2016 | Frankrijk, Nancy

In Nancy vinden we bij de haven een plaats voor campers. Van de havenmeester krijgen we wat uitleg en een plattegrond van de stad. Voor die uitleg moet je wel wat tijd uittrekken. Hij is erg langzaam en leest alles wat hij schrijft nog drie keer over. Op het laatst pakt hij nog een 'spiekbriefje' en kijkt of hij niets vergeten is. Waarschijnlijk ooit een herseninfarct of zo gehad.
Hij vraagt ons naar het nummer van de plaats. We kijken elkaar vragend aan...heb jij een nummer gezien...ikke niet. Ik ga wel even kijken of ik een nummer zie. Niks te zien hoor. We hebben de derde camper van links. De havenmeester staat traag op uit zijn stoel en loopt mee. Dan noemt hij het nummer van de kentekenplaat op. Oh bedoelt hij dat, zeg ik tegen Jack. Hij kijkt ons aan met een gezicht van duhhh. Oeps, hij is misschien niet snel maar wat is ons excuus....
Eerst eens even wat van de stad bekijken. De binnenstad van Nancy is prachtig. Op een van de grote pleinen pakken we een koffie. Wat een schitterend uitzicht. In het midden van het plein staat een groot standbeeld en op een van de hoeken een mooie fontein. Rondom statige gebouwen. Veel van de ornamenten zijn verguld en blinken in de zon. Op het plein ligt een spiegelachtige halve bol. Leuk om foto's in te maken.
Zal proberen ze bij het verhaal te plakken.
Ook Nancy heeft een stadspark. Er wordt veel gebruik van gemaakt. Enthousiaste hardlopers, jonge stelletjes en oudere mensen ze genieten allemaal van de prachtige bloemperken en eeuwenoude bomen.
Wanneer we 's avonds gaan eten lijkt het me prettiger om ergens binnen te zitten. Het begint toch af te koelen. Blijkbaar zijn de mensen het gewend hier want de terrassen buiten zitten allemaal vol. We vinden een eetgelegenheid met grappige, kleurrijke tekeningen op de wanden, beetje Appel-stijl, en aardige bediening. Wanneer we onze buikjes weer rond hebben, wandelen we terug naar de camper.
Morgen gaan we weer verder.