Skivakantie 2013 - Reisverslag uit Kastelruth, Italië van Jack&Fery Vissers - WaarBenJij.nu Skivakantie 2013 - Reisverslag uit Kastelruth, Italië van Jack&Fery Vissers - WaarBenJij.nu

Skivakantie 2013

Door: Jack, 24 februari 2013

Blijf op de hoogte en volg Jack&Fery

24 Februari 2013 | Italië, Kastelruth

Italië: here we come!
En daar gingen we dan. Vrijdagmiddag om 13.00 uur, nadat we in de ijzige kou de zonnebloemen en gele rozen voor Sylvia opgehangen hadden. Jack en Fery waren al om 10.00 uur vertrokken. De reis ging met wat horten en stoten. Vooral toen we Ulm naderden zaten we regelmatig in de file. Maar 600 km in 6,5 uur is toch niet slecht. Om 20.00 uur schoven we aan bij Jack en Fery aan de bar, die toen al even aan de witte wijn zaten. Heerlijk gegeten in Hotel Löwen. De volgende ochtend ging onze wekker om 6.15 uur! 7.00 uur lekker ontbijten en om 08.00 uur richting Italië. Maar eerst die hopeloze Fernpas. Dit keer ging het aanzienlijk beter dan vorig jaar. Met een uurtje oponthoud ‘vlogen’ we eroverheen. Het was er wel een beetje koud. Bij Lermoos (- 12 graden), maar de zon scheen volop op de sneeuw. Het leek wel of er honderdduizend diamantjes op lagen te schitteren. Allemachtig prachtig!
Zaterdagmiddag in Compatsch, vlakbij het hotel op de Seiser Alm, kopen we rond 14.00 uur een skipas en huren ski’s en stöckly voor ons bevriende echtpaar. Het was wel even héél voorzichtig rijden dat laatste eenbaanspad naar het hotel. Er ligt dit jaar veel sneeuw en harder dan 20/30 km per uur is daar niet verantwoord. Je rijdt eigenlijk constant neer beneden en we kwamen zelfs tegenliggers tegen. Dan moet je echt een plekje zoeken om elkaar te passeren. Maar Ad is een uitstekende chauffeur en we kwamen heelhuids bij Monte Piz. Wel een beetje zweet in m’n handen! In het hotel werden we hartelijk verwelkomd. We zien ook gezichten van voorgaande jaren. De sneeuw, vertelt men ons, is super en het weer zou ook de komende week weinig te wensen over laten. Je bent toch wel wat moe, dus doken we, na een glas wijn, allemaal even de sauna in. Vanavond lekker aan de Italiaanse tafel en morgen . . . . dan gaat het gebeuren! Op naar de pistes van de Alpe di Siusi!